pátek 27. února 2015

Rottnest Island

Škola, práce, příprava na zkoušku z angličtiny, grilování, opalování, koupání, surfování, rozlučky...konečně mi v mé vytíženosti vyšel čas i na další výlet. Tentokrát vás zavedu na Rottnest Island, který je vzdálený 25 minut trajektem z Fremantlu.




Rottnest Island je ostrov v Indickém oceánu vzdálený 18 km od pobřeží Austrálie. Je 11 km dlouhý a místy 4,5 km široký. Rottnest se dá celý objet na kole (dá se pronajmout přímo na ostrově) - k dispozici jsou tři stezky. Nejdelší z nich (kolem celého ostrova) trvá 3-5 hodin. Záleží, jak moc se člověk zastavuje, koupe, šnorchluje, prozkoumává vraky lodí (spíš lodiček a člunů, které kolem ostrova ztroskotaly a nyní se staly součástí zdejší vegetace), opaluje, kochá - to vše a mnohem víc ostrov nabízí. Zajímavostí je, že v 19. století sloužil ostrov jako brutální trestanecká kolonie pro domorodce - nyní jsou věznice přestavěny na ubytovací zařízení.



Ostrov pojmenoval holandský mořeplavec Willem de Vlamingh roku 1696 podle zdejšího zvířátka - quokka. Rottnest Island = Krysí ostrov. Jeho námořníci si totiž spletli zdejší unikátní klokany quokka s krysami. Když se zeptáte Australanů, tak vám stejně tvrdí, že je to mix klokana a krysy (což je hodně zvláštní představa). Že se jedná možná o krysu jsem se dozvěděla až po tom, co jsem si ji hladila a ona mě olizovala prsty. Ruku jsem si chtěla useknout, ale google mi prozradil, že se jedná opravdu o typ klokana. Jednodušší a méně bolestivé je tedy pro mě uvěřit googlu.




quokka

Tip: úterky je vždy levnější trajekt 




1 komentář: