úterý 24. října 2017

Krátká zastávka v Helsinkách

Když jsem sháněla jednosměrnou letenku domů, docela jsem byla překvapená její cenou - cca 12 000CZK. Do té doby jsem si naivně myslela, že se okolo této ceny pohybuje letenka zpáteční. Nicméně domů jsem chtěla jet a tak mi nezbývalo než ji koupit. Co mě ještě překvapilo, že Hendrik zaplatil za letenku do Estonska úplně stejnou částku (na korunu přesně), jako já do Vídně. Taky bylo vtipné, že nám vyšel let úplně stejně, takže jsme letěli stejným letadlem do Helsinek a rozdělili se až tady. No a to bychom nebyli my, abychom nevyužili zastávky v další zemi a nešli prozkoumat hlavní město. Takže jsme si schválně nastavili letenky tak, abychom měli v Helsinkách alespoň 8 hodin na přestup.


Češi jsou poměrně známí tím, že nosí v sandálech ponožky. Nikdy bych neřekla, že budu jedna z nich. :-D Jenže když cestujete dva měsíce v Asii, kde je po celou dobu neuvěřitelné horko, nemáte v baťohu moc teplého oblečení. Navíc moje jediné tenisky se mi těsně před odletem z Hanoje rozpadly a tak nezbylo nic jiného než si dát ponožky do sandálů, protože teplota v Helsinkách se pohybovala ráno kolem 10 stupňů. (Naštěstí jsem si koupila pár dnů před odletem teplou bundu, protože byla za super cenu.) Takže se všem omlouvám, že jsem takto reprezentovala Českou Republiku v hlavním městě Finska. (I Hendrik se za mě styděl a chtěl abych šla po městě několik kroků za ním, což jsem samozřejmě neudělala. :-D)


Na letišti jsme posbírali informační letáky o Helsinkách a mírně si rozplánovali, kam se chceme vyrazit podívat. Přímo z letiště jede do centra vlak, což se vždycky hodí. A z centra to je všude poměrně kousek naštěstí. Co nás překvapilo, tak na to, že jsme byli v hlavním a nejlidnatějším městě Finska v pracovní den, skoro nikde nikdo nebyl. Dalo by se říct, že ulice zely prázdnotou. Až po několika hodinách se nám povedlo zjistit, že je státní svátek.



Po pravdě moc nevím, co o Helsinkách napsat. Možná to bylo únavou a tím, že jsme za poslední 4 měsíce viděli opravdu krásné věci, možná to bylo tím, že všude bylo zavřeno a nikde ani noha...


Možná kdybych viděla toto video (zde), tak bych si město užila mnohem víc. Ale asi jsme měli špatné načasování. Naše fotky zde.


Žádné komentáře:

Okomentovat