úterý 23. prosince 2014

Hurá, mám práci...

Konečně se mi začalo dařit a sehnala jsem před dvěma týdny práci. Dopoledne dělám úklidy a odpoledne servírku. Ano, maminko a tatínku, děkuju, že jste investovali do mého vzdělání, abych mohla býti uklízečkou.:-) Avšak jen pro představu, za minulý týden, když jsem pořádně mákla, jsem si vydělala tolik a možná ještě trošku víc, jak za měsíc v ČR. Je před Vánoci a tak se práce jen hrnula... Každý potřebuje mít doma vypucováno a neřeší, kolik ho to bude stát. Opět pro představu, běžný úklid (záchod, koupelna, kuchyň, vysávání a mopování) vyjde cca na 3600 CZK. Prostě jsou tu jiné poměry.

Úklid
Vždy den předem mi v 17 hod přijde email, kde a co budu uklízet. Ráno mě vyzvedne na nejbližší vlakové zastávce některá z kolegyň, která má na starost jezdit s dodávkou. Uklidíme jeden dům a jedeme dál... Samozřejmě jsme placeny za úklid, ne za přejezdy. Takže se často stane, že strávím celý den na cestách, ale zaplaceno mám jen za půl dne. Je neuvěřitelné  vidět, jak tu lidi žijí. Každá dům má luxusní bazén, televize ve všech místnostech, záviděníhodné výhledy, prosluněné prostorné domy, posilovny, atd. Samozřejmě, že se dostanu jen k těm movitějším. Těm nevadí utrácet za úklid.

Servírka
Přesněji řečeno má pozice se jmenuje runner (od slova run - běhat). Běhám po place a roznáším jídlo, sklízím sklo a špinavé talíře. Avšak pro to, abych mohla sklízet špinavé sklo, potřebuji certifikát zvaný RSA (Responsible Service of Alcohol), který jde naštěstí udělat cca za dvě hodiny na internetu za poplatek 10-60 AUD. Test se skládá z několika oddílů, kterým vždy předchází krátké studijní materiály shrnující důležité informace o alkoholu a jeho škodlivosti, příslušných zákonech, pokutách, o tom jak rozpoznat opilého člověka, atd. Zákon zde povoluje 0,05 promile alkoholu v krvi (tedy tzv. 2 standardní drinky pro muže a 1 standardní drink pro ženu). Standardní drink je jakýkoliv nápoj, který obsahuje 10% alkoholu. Neměří se tedy, kolik tekutiny bylo vypito, ale kolik čistého alkoholu tělo přijalo.


Žádné komentáře:

Okomentovat