úterý 30. prosince 2014

Aquarium Hillarys AQWA

Konečně mám trochu volněji a mám čas dělat to, proč jsem sem přijela. Užívat si života. Tentokrát jsem navštívila akvárium AQWA (The Aquarium of Western Australia) v Hillarys. Toto akvárium bylo postaveno díky Morrisu Kahnovi, který se v 70. letech potápěl se svým synem v Rudém moři. Když se jeho syn rozhodl, že vyplave na hladinu, vynořoval se velmi rychle. Morris chtěl zabránit tomu, aby si jeho syn ublížil, tak vystřelil ihned za ním. Byl však příliš rychlý, až si poškodil na zbytek života ušní bubínky. Rozhodl se tedy, že založí akvárium pro všechny, kdo nemají možnost krásy podmořského světa objevit na vlastní oči.




Celá atrakce se dělí na 5 sekcí  podle oblastí západního pobřeží Austrálie: 


Great Southern Coast
- studené vody jihu jsou plné masivních žulových útesů, které utváří prostor pro klidné zálivy
- seadragon (něco jak mořský koník), pineapple fish (ananasová ryba)


Shipwreck Coast
- pojmenovaný po mnoha potopených vracích podél pobřeží v této oblasti, vápencové útesy
- žraloci, želvy, rejnoci


Perth Coast
- bílé pláže metropolitního pobřeží přechází pod hladinou v mělké mořské dno, útesy a ostrovy
- útesy formované v době ledové omývané vlnami vytvořily řadu jeskyní a štěrbin
- medúzy, chobotnice, humři


Coral Coast
- korálové útesy




Far North Coast
- domov pro nebezpečné mořské druhy
- krokodýli, rejnoci, jedovaté ryby



Měla jsem taky možnost se dotknout mořské hvězdice a mořské okurky...







Žádné komentáře:

Okomentovat