pondělí 23. ledna 2017

Porongurup a Stirling Range National Parks

Můj čas v Perthu se po dvou letech a dvou měsících naplnil a je čas jít dál nebo spíš jet dál. Kolem Vánoc jsme koupili dodávku, kterou Hendrik předělal na camper van. Celé naše cestování chceme pojmout co nejvíc nízkonákladově a toto jsme chtěli aplikovat i na stavbu našeho obytňáku. Hendra už pár týdnů nepracuje a tak má na podobný voloviny čas. Shání na ulicích a na Gumtree (náš "bazoš") opotřebovaný starý nábytek a dřevo, aby z nich mohl postavit úložné prostory, postel, stůl, kuchyňku a musím říct, že se mu to moc povedlo.


Nic nám tedy nebránilo vyrazit na cestu kolem Austrálie: Perth-Porongurup NP-Stirling Range NP-Esperance-Adelaide-Melbourne-Sydney-Brisbane-Cairns. No, nic nám nebránilo. Záleží, jak se to vezme, protože hned za Perthem začla dodávka zlobit a žrát celkem dost paliva. Nicméně jsme se rozhodli pokračovat v cestě. Stavili jsme se ještě po cestě do autoservisů v Mount Barker, ale všude byla týdenní čekačka. Tak jsme koupili akorát palivový filtr a doufali, že se něco zlepší. 

Dorazili jsme do Porongurupu, který mi připomínal český les akorát s tím rozdílem, že tam místo našich lesních ptáků lítali papoušci. Prvně jsme vyrazili na Devils Slide. Pouhých 700 m do kopce a já myslela, že umřu. Ach ta moje kondička. Když jsem konečně uklidnila svoje plíce, byla jsem překvapená z výhledu, který se mi naskýtal. Kolem celého parku zeleno a hustě zastromováno, ale na konci parku jenom prázdné suché plošiny. Sebrala jsem zbytek svých sil a ještě ten podvečer jsme se vydali na můj vytoužený Castle Rock s Balancing Rock a Granite Skywalk. Nádhera. Ten výstup a zbytek energie za to stál. Na vrcholku byl žebřík, který nás zavedl na krásný skleněný mostek s vyhlídkou do okolí.

Devil Slide

Granite Skywalk
Po výletě jsme si dali vynikající sprchu v podobě otření potu z těla vlhkým ručníkem, uvařili nějakou tu konzervu a vytuhli na odpočívadle. Jak už jsem zmiňovala, snažíme se jet hodně lowcost, takže spáváme na odpočívadlech za městem, opuštěných parkovištích a ulicích, u kostelu a podobně. 

Další ráno jsme pokračovali do Stirling Range NP, kde jsme se tak nějak doškodrchali na vrchní parkoviště hory Bluff Knoll (1099 mnm). Bluff Knoll je údajně jediné místo v Západní Austrálii, kde čas od času sněží. Už z parkoviště jsem viděla, že to bude boj o přežití. Horko, strmý kopec. Sice jen 3,1km výstup, ale... Prostě si nebudu hrát na hrdinu a přiznám, že jsem po cestě minimálně dvakrát umřela a výstup rozhodně nestál za to. Lepší výhled byl třeba z poloviny kopce. Bylo mi šíleně líto lidí, kteří stoupali k vrcholku s nadějí, že uvidí něco majestátného, ale neměla jsem to stdce jim říct, že to úsilí za to nestojí (a to jsem častokrát taky viděla smrt v jejich očích). Přežili jsme. :-)

Bluff Knoll
Fotky zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat