pondělí 3. listopadu 2014

Jak to všechno začalo...

Rozhodnout se, že odjedu na druhý konec světa  a nechám všechno za sebou je první krok. Jenže těch kroků je potřeba udělat víc. A člověk neví, kde začít...

Nápad odletět s přítelem do Austrálie přišel už před třema rokama, ale vždycky se našla nějaká překážka nebo spíš výmluva, proč to zrovna teď nejde. A tak se rok s rokem sešel a já jsem sama a Austrálie nikde. Nevyužitý volný čas, depky z rozchodu, nuda, nespokojenost v práci. Potřebovala jsem nutně nějakou změnu. Moje kamarádka, která odjela do Austrálie původně na rok (už je tam asi pět let) to nevydržela a napsala mi, ať už konečně dojedu, že mi v začátcích pomůže. To pro mě byla velká výzva. Stejně jsem potřebovala nějakou vzpruhu - "projekt", který mě naplní.

Napsala jsem teda hned do agentury, abych si domluvila schůzku. Věděla jsem, že kdybych ten email odkládala, tak se mi to rozleží v hlavě. Kámoška mi doporučila Alfa Agency a ať jednám přímo s majitelem Alešem. Jenže zrovna ten týden pořádala Alfa Australské dny a Aleš nebyl na mailu. Jak jsem předpokládala, začala jsem svoje rozhodnutí zpochybňovat a dostala jsem strach. Když už jsem byla přesvědčená, že nikam nepojedu, Aleš mi napsal, že si dáme schůzku.

Sešli jsme se u něj v kanceláři a já si uvědomila, že nemám jasnou představu, co bych v Austrálii chtěla dělat. Věděla jsem jen, že potřebuju vypadnout. Byl květen a já měla smlouvu v práci do poloviny listopadu. Takže jediný, co bylo jasný, byl termín a město - Perth (budu bydlet minimálně ze začátku u té kamarádky). Nechala jsem Alešovi volnou ruku a tak nějak i celou zodpovědnost, jak mi to namyslí. 

Po konzultaci se mnou vypadal plán následovně:
- dáme víza na tři roky, když mě tady nic nedrží (vyjde to finančně stejně - 545 AUD)
- letenka bude jen jednosměrná (na zpáteční cestě to chci vzít světem)
- kurzy: 
  • Intensive English (konverzace, 3 týdny) + 4 týdny prázdniny
  • CAE kurz zakončený mezinárodní zkouškou (10 týdnů) + 6 týdnů prázdniny
  • ACSF - Sport and Fitness (127 týdnů) a pak se uvidí

Víza

- vyřízení žádosti trvá cca 3 týdny, lze vyřídit online přes agenturu
- délka studentských víz se odvíjí od délky vybraného kurzu (tím, že mám sportovku na 2,5 roku a plus angličtinu k tomu, mohla jsem dostat víza až na tři roky) + dostanu 2 měsíce navíc (od ukončení kurzu)
- je jednodušší si vzít na začátku víza na delší dobu než je potom složitě prodlužovat a platit
- problémem u víz na delší dobu je to, že je potřeba prokázat finanční krytí na celou dobu pobytu a zaplatit si taky zdravotní pojištění na celou dobu platnosti víz (OSHC)
- musím plnit 80% školní docházky
- součástí studentských víz je i pracovní povolení, kdy můžu pracovat 20 hod/týdně a o prázdninách neomezeně

Když mi byly uděleny víza, mohla se celá akce rozjet - zaplatit školné, pojištění, pořídit si letenku... 


Letenka

Jelikož letenky prodávám, mohla jsem si hlídat ceny a obsazenost letu. Celou dobu byla jednosměrná letenka z Prahy do Perthu s jedním přestupem v Dubaji za 18 500 CZK s Emirates. Tuhle letenku jsem si vyhlídla. Když jsem dostala víza, nic mi nebránilo si ji koupit. Jenže cena stoupla na 22 500 CZK. Jelikož bylo pár dní před slosovaním souteže s Alfou, kde byla hlavní cena letenka, řekla jsem si, že si těch pár dní ještě počkám. Tak nějak jsem cítila v kostech, že ta letenka čeká na mě. A taky že jo!!!

Vyhrála jsem jednosměrnou letenku Vídeň-Dubaj-Perth s Emirates!!! Štěstí se na mě začalo usmívat a tohle bylo znamení, že moje rozhodnutí bylo správné.


Losování výhry






2 komentáře:

  1. Být mladší tak jedu taky.Jsi úžasná to zvládneš....Jitka

    OdpovědětVymazat
  2. Ivinko, to je krásně zpracovaný!!!!!
    Ty jsi tak šikovná (máš být samozřejmě po kom, ..., pro ty úplně natvrdlý - po mamince!).
    Smekám před Tebou a obdivuji Tě, že do toho jdeš. Tak si to užij a už ať jsi zase doma.
    Hodně štěstí, mám Tě moc ráda. :-)
    ...
    IVETKOOOÓ, NEODJÍŽDĚJ, MNĚ BUDE MOC SMUTNO :,-(
    Tvoje maminka Elinka :-*

    OdpovědětVymazat