úterý 18. listopadu 2014

První den ve škole

V pondělí 17.11. jsem nastoupila do školy Kaplan International Colleges na studium angličtiny. Ve škole jsme se museli všichni nahlásit na recepci, kde jsme dostali svou jmenovku. V jedné z kanceláří nás každého vyfotili na studentskou kartičku, která slouží mimo jiné i jako slevová kartička na dopravu, do některých fastfoodů, atd. Následovala prohlídka školy a jejího okolí, rozřazovací test, instruktážní videa, prohlídka knihovny a počítačové učebny. Všichni ve škole jsou velmi ochotní, usměvaví a jejich angličtina je bez akcentu a naprosto srozumitelná. Také všichni, co se mnou  ten den nastoupili, jsou komunikativní a příjemní. 

nováčci na Kaplanu

Po rozřazovacím testu nás rozdělili do skupin podle zvládnuté obtížnosti a rozdali nám rozvrh. Bohužel nikdo z nováčků se mnou do skupinky nepostoupil. Naštěstí je mnoho příležitostí ke společnému setkávání o přestávkách a mimo školu. Rozvrh je rozdělen na dopolední a odpolední výuku. Dopoledne je škola od 8:30 do 11:45 (Intensive English) a v úterky a čtvrtky mám ještě odpolední výuku od 12:30 do 15:45 (Specific Skills). Zatímco z dopolední výuky jsem nadšená, z té odpolední znechucená. V odpolední skupince je se mnou asi 6 Čechů a probíráme úplné základy. 

Učitelé se snaží dělat výuku interaktivní a zábavnou, což samozřejmě studenti ocení, protože sem přijeli hlavně za zábavou, poznáním a ne biflováním. Součástí školy je knihovna, která je studentům přístupná od 7:00 do 20:00. V knihovně jsou k zapůjčení knížky, časopisy, DVD (vše si můžete půjčit na pár dní domů) a různé testy z angličtiny. V počítačové učebně je pro studenty volně přístupný internet. Každý student má možnost si vytisknout z počítače 100 kopií, což je velmi užitečné (např. pro tisk životopisů).

Dnes jsem si byla na poště nechat ověřit svou identitu kvůli tzv. TFN (Tax File Number). V Austrálii má pravomoce k ověřování dokladů pošta, škola a lékař. TFN je daňové číslo, které si člověk po příjezdu musí vyřídit, aby mohl pracovat. Formulář se dá vyplnit na internetu, ale do 30 dnů od vyplnění je potřeba navštívit poštu právě k ověření identity. K tomu je zapotřebí se prokázat minimálně třemi doklady - pas, studentská kartička, australská platební karta (náš český řidičák jako platný doklad neuznávají, pouze australský). Ověření je zdarma.

Po škole jsem se vydala za hledáním práce. Vytiskla jsem si pár životopisů a vyrazila s nimi do ulic. Vyhlídla jsem si několik barů a kaváren, kam jsem zašla a oslovila obsluhu, zda nehledají brigádníka. Všude jsem nechala životopis s kontaktem, ale nepředpokládám, že se mi někdo ozve. Doma jsem poslala několik emailů na různé pozice, ale tato forma hledání práce v Austrálii není příliš populární. Vždy je lepší všude zajít osobně, usmívat se, být pozitivní, všechno odkývat a vnutit se. Prostě umět se prodat, protože zájemců o pracovní pozice je mnoho a vyhraje ten, co nejvíc zaujme.


Žádné komentáře:

Okomentovat