středa 22. února 2017

Sydney

Sydney, Sydney, Sydney. Já pořád nevím, co si o tobě myslet. Jsou tři možnosti: jsem už tak zhýčkaná, že mě už jen tak něco nepřekvapí, jsi tak zpopularizované město, že jsem měla větší očekávání a nebo nemáš prostě opravdu moc co nabídnout (před pár dny jsem četla článek, že Sydney je jedno z nejnudnějších měst na světě a Melbourne jedno z nejlepších, takže možná i tohle mě podvědomě ovlivnilo). Kdo ví. Nicméně zpětně, když se dívám na fotky, nepřijde mi to tak špatný. Hlavní atrakce je podle očekávání Sydney Opera House a Sydney Harbour Bridge. Zbytek je jen tak aby se neřeklo.

Sydney (objeveno 1788) je hlavní město New South Wales a je zároveň nejvíce obydleným městem celé Austrálie (skoro 5 mil. obyvatel, z toho 34% narozeno mimo Austrálii). Počtu obyvatel odpovídá i doprava na silnicích, ještě že už mám za sebou přes 6000 km a jen tak mě něco za volantem nerozhodí. Parkování je tu skoro nemožné. Zadarmo úplně nemožné. Naštěstí jsme objevili kryté a poměrně levné víkendové parkování (12 AUD/den) kousek od samotného centra města. Odtud jsme se vydali směrem k The Rocks, Sydney Opera House (celá pokrytá kachličkama) a Sydney Harbour Bridge (který můžete přelézt po celé konstrukci za poplatek cca 300 AUD za doprovodu zkušeného průvodce). Opera mě překvapila svým rozměrem, čekala jsem, že bude mnohem větší. Alespoň tak na mě vždycky z obrázků působila. 

Sydney Opera House

Sydney Harbour Bridge
Kousek od Opery je to do Royal Botanic Garden (přes 9000 druhů rostlin) a odtud pak do Hyde Parku, kde se nachází obří ANZAC památník.

ANZAC War Memorial
Ve městě není žádná doprava zdarma, na kterou jsme byli doposud zvyklí a tak jsme museli všude pěšky. Naštěstí bylo všechno, co jsme chtěli vidět v dostupné vzdálenosti. Kdyby jsme chtěli využít místní hromadné dopravy, museli bychom si zakoupit Opal kartu, na kterou nahrajete peníze a pak už si jen jezdíte, kam chcete. Papírové jízdenky tu neexistují. Další možností je známý Hop On Hop Off autobus, který vás proveze kolem všech hlavních atrakcí i s výkladem a vy můžete kdykoliv nastoupit a vystoupit, ale cena 40 AUD na osobu je opravdu přehnaná.

St Mary´s Cathedral v Hyde Parku
V informačním centru jsme se dozvěděli, že je v nabídce prohlídka města zdarma s průvodcem dobrovolníkem, což zní celkem zajímavě, ale nějak jsme nevychytali časy (10:30 a 14:30). Mohlo to asi dodat městu nový rozměr, ale pozdě plakat nad rozlitým mlékem, že?:-) A tak jsme pokračovali ve vlastním průzkumu centrem města po Pitt Mall Street (hlavní nákupní ulice), kolem Sydney Tower Eye (vysoká věž s vyhlídkou na celé město), kolem Town Hall, Queen Victoria Building, China Town na Paddy´s Markets (obří markety se suvenýry za výhodné ceny, oblečením a ovocem a zeleninou).

Sydney Tower Eye
Další zastávkou byl Darling Harbour a Pyrmont Bridge, který se otevírá 4x denně asi tak na jednu minutu.
otevřený Pyrmont Bridge
Večer jsme se pak zašli podívat na noční Operu a Harbour Bridge a to byla konečně podívaná. Na Sydney se hnala velká bouřka a tak obloha hrála všemi barvami. Nádhera.


A samožřejmě jsme nezapomněli ani na proslulou ulici Kings Cross plnou barů a klubů, kde na ulici stojí polonahé ženy, které se vůbec nestydí a chlapi se tu mlátí hlava nehlava. To se nám tak povedlo zahlídnout, jak banda asi deseti policistů nastoupila na dva chlápky, co si dávali na ulici přes držku... 

A když už jsme v tom Sydney, tak samozřejmě musíme navštívit a známou pláž Bondi, která se mi teda vůbec nelíbila. Na můj vkus až moc městská, ale jak už jsem zmiňovala na začátku příspěvku, jsem teď hodně zhýčkaná. O poznání lepší byla Manly Beach a nejlepší Palm Beach (natáčí se tu pravidelně Home&Away, známý australský seriál) asi 40 km od Sydney.

Bondi Beach
Manly Beach
Palm Beach
 
Ano, uvědomuju si, že na obrázku vypadají hodně podobně.:-)

Více fotek zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat