úterý 5. června 2018

Norsko - zimní sezóna/lyžařská střediska

Sice za sebou máme teprve měsíc naší norské letní "brigády" a já jsem ve fázi, že nerada dělám plány do budoucna, protože nikdy nevíte, co se může změnit a pak budete akorát zklamaní... Nicméně na druhou stranu zase nechci podcenit čas a přijít tak o pracovní příležitosti během zimní sezóny.

Všeobecně se ví, že o práci v zahraničí během léta je velký zájem, především ze strany studentů, kteří mají několik měsíců prázdniny. Jak je to však s prací během zimní sezóny, to jsem se nikde nedočetla. A tak zkrátka netuším, kdy je ten správný čas začít rozesílat životopisy. Na léto se píše leden, únor (nemá cenu psát před nebo během vánočních svátků, protože to má každý myšlenky jinde) a na zimu jsem někde zaslechla zaří, říjen. Ale není to moc pozdě?

Dává mi smysl, že během května až srpna se řeší především chod letní sezóny, takže září asi ideál. Dalším z ukazatelů může být sledování webovek nabízejících práci v zahraničí. Až se objeví první inzeráty týkající se zimy, šup hned obeslat všechno co půjde.

Mně to ale nedalo a stejně jsem začala obesílat norská lyžařská střediska. V plánu mám zkusit i Švédsko a Švýcarsko, ale když už víme, jak to chodí v Norsku, asi by byla škoda to alespoň nevyzkoušet.

Největším norským lyžařským střediskem je Trysil, který má okolo 40ti lanovek a 70ti km sjezdovek, které propojují tři strany hory Trysilfjellet. Nejdelší sjezdovka má 5,4 km. Cena 48 EUR/den.


Za nejlepší norské lyžařské středisko se považuje Hemsedal. 20 lanovek, 50 sjezdovek. 48 EUR/den.



V roce 1994 se konaly v Lillehammeru zimní olympijské hry a slalomová část se odehrávala v 15 km vzdáleném Hafjell, který nabízí více jak 40 km sjezdovek. 43 EUR/den včetně večerního lyžování.


O něco menší avšak o nic méně populární je 20 minut od centra Osla vzdálený Oslo Winter Park. 43 EUR/den.


Jedno z nejstarších lyžařských středisek Norska je nedaleké (od Lofthusu) Geilo. Kromě lyžování je tato oblast známá také pro skikiting. Skipass 44 EUR/den.


90 minut od Osla je další lyžařské středisko - Norefjell, kde se v roce 1952 konaly olympijské závody v alpském lyžování. 42,5 EUR/den.


Za jedno z nejmodernějších lyžařských středisek severní Evropy se považuje Kvitfejj - středisko, které se postavilo pro účely olympijských her v Lillehammeru. 43 EUR/den.


Ceník některých středisek zde. (Proklikněte se na Pricelist a zadejte přibližné datum, zatím je totiž systém nastaven na letní sezónu.)

Z většiny hotelů mi napsali, že ještě nehledají, ale jeden hotel už odepsal, tak uvidíme. :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat