pondělí 7. května 2018

Norsko - hotel Ullensvang

Jednou z možností, kde se v Lofthusu ubytovat je hotel Ullensvang (1846), ve kterém mimo jiné pracujeme. Cena za noc se pohybuje od 2300 NOK (cca 6000 CZK)! Takže kdo nás přijede navštívit??? :-D 344 postelí, 172 pokojů - to vše musíme uklízet.


Tento 4 hvězdičkový hotel se dědí z generace na generaci již po 160 let. Nyní je "u moci" 5. generace rodiny Utne. Velmi zajímavá je i celá historie hotelu, jehož zakladatel Hans Utne měl pouhých 19 let, když hotel založil. Byl jedním ze 4 dětí a když mu bylo 14 let, začal být jejich dům pro celou rodinu malý a tak se musel Hans vystěhovat. Odjel z vesničky Utne do Lofthusu, kde se věnoval rukodělné tvorbě. A jelikož se tu turismus začal už pomalu rozjíždět díky Nielsi Hertzbergovi, i jeho tvorba neunikla povšimnutí. V 18 si založil lodní společnost o jedné lodi, kdy rozvážel na zakázku. Později se zákazníci začali poptávat i po možnosti přenocování a stravy a tak si Hans pořídil jednu postel. Rok na to už měl postele dvě. A tím byly položeny základy hotelu Ullensvang. Ve 37 letech si Hans našel o 20 let mladší manželku, s kterou měl 23 dětí, z nichž pouze 12 přežilo. 


Během druhé světové války se hotel používal jako domov důchodců. Němci zabrali všechny domovy důchodců v Bergenu a jejich nájemníky rozeslali po celém Norsku. I přes to všechno se rodině povedlo hotel udržet (druhá generace rodiny Utne). Teprve ve třetí generaci se objevila Ellen Utne, která jako první z celé rodiny měla profesionální tréning v hotelovém managementu. Na základě toho udělala průzkum trhu nejen v Norsku ale také v cizině a vytvořila první pětiletku, čímž se stal hotel Ullensvang prvním hotelem v Norsku, který plánoval modernizační strategii na základě tak velkého průzkumu.


V roce 2006 při oslavách 160. výročí hotelu byl Edmund Utne (4. generace) pasován norským králem na rytíře za dlouholeté připívání k norskému turismu.


Hlavním heslem hotelu bylo od jakživa "The guest in focus." - "Zákazník vždy na prvním místě." a to je myslím si poznat hned na první pohled.


Musím říct sama za sebe, že jsem z hotelu nadšená. Je v nádherné lokaci a když jsem ho viděla poprvé, tak mi vyrazil dech. Už ze samotné přivítací schůzky jsem měla velmi příjemný pocit. Majitel obešel všechny brigádníky pro letní sezónu a podal si se všema ruku. Poté nás několika vlídnými slovy přivítal a předal slovo personalistce. Všichni jsou velice přátelští a ochotní, až jsem z toho zaskočená. I samotný přístup k našemu zaškolení a spokojenosti mi přišel vyjímečný. Máme celodenní školení o bezpečnosti, hygieně, historii hotelu, o možných aktivitách. Navíc můžeme ve svém volném času navštívit zdarma hotelovou posilovnu, vnitřní i venkovní bazén, squash, můžeme si zapůjčit loďku, aj. Ke všemu nás po školení čeká 2 hodinový team building, kde se všichni lépe poznáme, což mi přijde pro správné fungování velmi důležité a hlavně se budeme cítit v práci lépe a ne tak anonymně. No a po team buildingu jsme všichni pozvaní na thajskou večeři, což mě pobavilo, protože bych čekala, že nás budou chtít přivítat místníma specialitama. Ale asi mi to ani nevadí, protože ovčí hlavu bych stejně nepozřela. :-D


Jsme ubytování v pěkné budově hned přes silnici, takže to máme do práce, co by kamenem dohodil. Máme také zaplacané obědy na celý měsíc za velice zvýhodněnou cenu (880 NOK - cca 2300 CZK, tzn. asi 77 CZK na oběd), čehož jsem se trochu bála, ale musím říct, že super. Obědy jsou formou švédských stolů, takže toho můžeme sníst, co hrdlo ráčí a na výběr máme z tolika jídel, že ani nezvládnete všechny ochutnat. A k tomu pak několik dezertů. Mňam. Čekala jsem nějaká levná jídla bez chuti, ale v nabídce je několik druhů mas a dokonce i mušle...No a když si vemete, že v tomhle hotelu je třeba burger za 230 NOK (600 CZK), tak si myslím, že se já mám jako v ráji.:-)

naše ubytování, foceno od hotelu
Tak snad se nám tu bude opravdu líbit a bude to tak fajn, jak to vypadá.

1 komentář:

  1. Ahoj, pojedu za 14 dni do stejneho hotelu jako jste vy a potrebovala bych se Vas nutne na neco zeptat ohledne víz. Mohla byste mi prosim napsat na email Sinecoder@gmail.com? Dekuju!

    OdpovědětVymazat