pátek 16. října 2015

Thajsko - Koh Tao a Koh NangYuan

Z vlaku, který nakonec nabral čtyřhodinové zpoždění, vystoupili v Chumphonu davy naštvaných turistů, kterým právě kvůli zpoždění ujela loď, na kterou jsme všichni měli zakoupenou jízdenky. Shodou okolností se přímo na nádraží nachází kancelář konkurenční lodní společnosti, která pro nás ihned měla řešení - kupte si novou jízdenku, u nás (za 700 THB)! Tak takhle naštvaná už jsem dlouho nebyla. Nakonec nám prodejce řekl, že naši jízdenku můžeme použít následující den (jinými slovy, že máme strávit noc v Chumhonu, v kterém vůbec nic není), ale tím by nám propadlo již zaplacené ubytování na Koh Tao. Opět jsem zalitovala, že jsme si balíček zakoupily předem v Bangkoku. Snažily jsme se tedy kontaktovat našeho bangkokského agenta, aby nám navrhl nějaké řešení (říkal přece, že se máme vždycky ozvat a on nám pomůže). Nejdřív jsme se mu nemohly dlouho dovolat a až se nám konečně zadařilo, ihned věděl o co jde a třískl nám telefonem.

Nezbývalo než si koupit novou jízdenku a čekat na odpolední spoj. Tak mě tak napadlo: Nebylo zpoždění vlaku úmyslné?? Vlak úplně plný turistů, všem ujede návazný spoj a budou si muset koupit novou jízdenku...obzvlášť když jsme viděli, že ostatní vlaky jezdily bez problémů podle jízdního řádu.

Koh Tao, neboli želví ostrov, byl dlouho dobu neobydlen, až jednoho dne jeden rybář hledal přístřešek před bouří a podle starých map si všiml malého opuštěného ostrůvku. V roce 1933 se Koh Tao stalo politickým vězením. V současnosti je ostrov vyhledáván především potápěči.

Koh Tao
Ostrůvek je opravdu malinkatý a jelikož nebyla hlavní sezóna, ani turistů tu moc nebylo k vidění. Zkrátka bylo tu mrtvo. Večer jsme si prošly městečko a zašly si na masáž. Ale nic víc se tu dělat nedalo. Na druhý den jsem si domluvily celodenní lodní výlet okolo ostrova.

Naše první zastávka mělo být potápění se žraloky (samozřejmě útesovými, kteří nejsou nebezpeční), jenže jak nám průvodce řekl, žraloci se bojí turistů a odplují vždy někam do bezpečí. Takže nic. Ale i tak tu bylo neuvěřitelně moc rybiček, které plavaly přímo kolem nás v neuvěřitelné blízkosti až mi to bylo nepříjemné.:-D Navíc nám kapitán lodi řekl, že kousek od nás je potápějící se loď, která ztroskotala v noci a tři cestující se utopili! Takže jsem se koupala ve vodě, kde se potápěla loď a před chvílí z ní vytáhli tři utopence!! A že kolem nás plaval stůl z lodi, o tom radši už ani nemluvím.

rybičky
Nejzajímavější z celého výletu byla návštěva ještě menšího ostrůvku Koh NangYuan, na který se musí platit vstupné 100 THB a ochránci vás tam nepustí s žádnou pet lahví (všechny návštěvníky při výstupu z lodě zkontrolují). Nachází se zde pouze jedna malinkatá restaurace (spíš bar) a jedno ubytování. Celý ostrov se dá za chvíli projít. Úžasný pohled je z kopce na levé straně ostrova, který si můžete představit jako dva malinkaté kopečky propojené uzoučkou pláží.

Koh NangYuan
Ráno jsme pěkně vstaly, abychom měly dostatek času se dostat na molo...čekáme, čekáme...konečně otevřou odbavovací přepážku, abychom zjistily, že s touhle společností vůbec nejedeme. Zapomněly jsme si zkontrolovat lístek, s kým jedeme!!! (Myslely jsme, že odjíždíme se společností, s kterou jsme měly přijet - ta co nám z Chuphonu kvůli vlaku ujela.) Rychle jsme utíkaly ke společnosti, s kterou jsme měly opravdu jet. Ale loď nám před půl hodinou ujela (hlavně, že jsme čekaly zbytečně asi hodinu na špatném místě:-D). Další loď, na kterou jsme mohly využít lístek, jela až odpoledne. Představa, že budeme trávit ještě další půl den na "nudném" ostrově a přijdeme o půldenní zážitky na jiném ostrově, mě přiměla roztočit mozkové závity a uvažovat. V Chumphonu nám přece řekly, že neprojetou jízdenku můžeme využít později i na jiné cesty se společností. Rychle jsme tedy utíkaly zpátky k odbavovací přepážce a zeptaly se, jestli můžeme využít tuto jízdenku na přepravu na Koh Pangan. Prošlo to! Od té doby jsme si všechno vždy milionkrát kontrolovaly...